Przez lata stroje dostarczała firma Umbro. W 2005 władze Chelsea zdecydowały się na zerwanie umowy i podpisanie ośmioletniego kontraktu z Adidasem.
Pierwszym sponsorem Chelsea były linie lotnicze Gulf Air (sezon 1983/1984). Kolejnymi sponsorami byli: producent żywności Grange Farms, producent herbaty Bai Lin i włoski koncern Simod, a od 1989 firma komputerowa Commodore International. W latach 1995–1997 nowym sponsorem została firma produkująca piwo Coors, następnie producent szyb samochodowych Autoglass (1997–2001) i linie lotnicze Emirates (2001–2005). W latach 2006-2008 na koszulkach Chelsea widniało logo Samsung Mobile. Obecnie nadrukiem jest jedynie Samsung.
Stroje Chelsea na sezon 2012/2013
Herb
Od samego początku istnienia klubu, Chelsea posiadała cztery główne emblematy, stosowane w kilku odmianach.
Pierwszy z nich przedstawiający postać weterana wojennego zaadoptowany został z logo szpitala weteranów mieszczącym się w Londynie. Co ciekawe - logo to istniało jeszcze przed powstaniem klubu.
Nie tylko logo, lecz także przydomek zespołu został zapożyczony od Royal Hospital Chelsea, więc w początkowych latach swojego istnienia klub nosił przydomek "Pensioner". Szyld z postacią weterana, choć drukowany na plakatach, nigdy nie został naniesiony na koszulki drużyny.
Po niemal 50 latach nowy menadżer Chelsea - Ted Drake - usunął weterana z szyldu i w 1952 roku zastąpił go jedynie inicjałami nazwy zespołu: C.F.C.
W 1953 roku oficjalnym logo na kolejne 3 dekady został stojący niebieski lew spoglądający w tył i trzymający w łapach berło (?).
Lew symbolizował oczywiście walkę i męstwo, zaś pomysł na tę "postać" nierozerwalnie związaną odtąd z The Blues wzięto z szyldu gminy Metropolitan. To właśnie logo z lwem po raz pierwszy pojawiło się na koszulkach i odzieży zawodników Chelsea.
W 1986 roku wraz ze zmianą właściciela zmienił się również dotychczasowy emblemat. Lew pozostał, jednak nie miał on już motywu heraldycznego.
Wraz z sylwetką - teraz dumnie opartą na inicjałach klubu (C.F.C.) zmienił się również jego kolor - na niebiesko-żółty (używano również innych zestawień kolorów).
W 2005 roku nastąpił kolejny zwrot. Ponownie sięgnięto do heraldycznej postaci lwa lekko go unowocześniając. Jednocześnie w szyldzie pojawił się napis mówiący o stuletniej historii klubu Chelsea.
Obecnie logo Chelsea Londyn wygląda następująco.
Pierwszy z nich przedstawiający postać weterana wojennego zaadoptowany został z logo szpitala weteranów mieszczącym się w Londynie. Co ciekawe - logo to istniało jeszcze przed powstaniem klubu.
Nie tylko logo, lecz także przydomek zespołu został zapożyczony od Royal Hospital Chelsea, więc w początkowych latach swojego istnienia klub nosił przydomek "Pensioner". Szyld z postacią weterana, choć drukowany na plakatach, nigdy nie został naniesiony na koszulki drużyny.
Po niemal 50 latach nowy menadżer Chelsea - Ted Drake - usunął weterana z szyldu i w 1952 roku zastąpił go jedynie inicjałami nazwy zespołu: C.F.C.
W 1953 roku oficjalnym logo na kolejne 3 dekady został stojący niebieski lew spoglądający w tył i trzymający w łapach berło (?).
Lew symbolizował oczywiście walkę i męstwo, zaś pomysł na tę "postać" nierozerwalnie związaną odtąd z The Blues wzięto z szyldu gminy Metropolitan. To właśnie logo z lwem po raz pierwszy pojawiło się na koszulkach i odzieży zawodników Chelsea.
W 1986 roku wraz ze zmianą właściciela zmienił się również dotychczasowy emblemat. Lew pozostał, jednak nie miał on już motywu heraldycznego.
Wraz z sylwetką - teraz dumnie opartą na inicjałach klubu (C.F.C.) zmienił się również jego kolor - na niebiesko-żółty (używano również innych zestawień kolorów).
W 2005 roku nastąpił kolejny zwrot. Ponownie sięgnięto do heraldycznej postaci lwa lekko go unowocześniając. Jednocześnie w szyldzie pojawił się napis mówiący o stuletniej historii klubu Chelsea.
Obecnie logo Chelsea Londyn wygląda następująco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz